Informatie over de levering
Alle bestellingen worden binnen 24 tot 48 uur voorbereid en verzonden door onze teams (met uitzondering van weekends en feestdagen).
Western and Cowboy levert in Europa en wereldwijd.
Telkens wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u een bevestigingse-mail en een tweede e-mail met de verzendbevestiging, inclusief het volgnummer van uw bestelling.
In drukke periodes kan de voorbereiding van de bestelling 72 uur of 3 werkdagen in beslag nemen.
De keuze van de vervoerder en de prijs kunnen variëren naargelang het gewicht, de hoeveelheid, de beschikbaarheid van de producten en het bedrag van het mandje, alsook het land van verzending.
Onze leveringsmethoden
Per standaardpakket (thuisbezorging, afhaalpunt, postkantoor, 10 tot 20 werkdagen)
Sommige bestellingen kunnen aan meerdere leveranciers gekoppeld zijn; in dat geval worden de artikelen afzonderlijk verzonden.
Leveringskosten
De bezorgkosten voor een bestelling van minder dan €50 bedragen €4,90, boven dit bedrag worden de bezorgkosten kwijtgescholden. Western and Cowboy behoudt zich het recht voor deze kosten voor een korte periode te wijzigen of te annuleren. Deze wijziging vereist geen kennisgeving aan de klanten van de site.
In geen geval kan een derde aanspraak maken op terugbetaling van de ten tijde van de aankoop geldende leveringskosten. Informatie over de leveringskosten wordt te allen tijde bovenaan elke pagina van de site weergegeven, evenals bij de bevestiging van de bestelling.
Terugbetalingsbeleid
Ons terugbetalingsbeleid duurt 14 dagen. Als er 14 dagen zijn verstreken na ontvangst van uw bestelling, kunnen wij u helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Artikelen die niet geretourneerd kunnen worden:
* Cadeaubonnen
Voor een retourzending moet u ons een kassabon of aankoopbewijs overleggen.
Stuur uw aankoop pas terug als wij het bevestigd hebben.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling zal worden gegeven: (indien van toepassing)
* Elk artikel dat niet in originele staat is, beschadigd is of waarvan onderdelen ontbreken om redenen die niet te wijten zijn aan een fout van onze kant.
* Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt teruggestuurd.
Item(s) defect ontvangen
Als uw bestelling u geheel of gedeeltelijk defect wordt geleverd, kunt u recht hebben op teruggave of terugbetaling van het/de betreffende artikel(en). Stuur ons daarvoor een bericht naar het volgende e-mailadres: co*****@cx*********.com, inclusief een betalingsbewijs (een screenshot van de bevestigingsmail die u bij uw bestelling hebt ontvangen bijvoorbeeld) en een foto van de betreffende artikelen. Geef in het bericht ook aan of u de defecte artikelen teruggestuurd of terugbetaald wilt hebben.
Annulering van de bestelling (indien van toepassing)
De meeste bestellingen worden binnen 24 uur na aankoop verwerkt. Als u uw bestelling om welke reden dan ook wilt annuleren, stuur dan een e-mail naar co*****@cx*********.com.
Het overgrote deel van de artikelen in voorraad wordt binnen 24 uur verwerkt en/of verzonden, het is noodzakelijk dat u gedurende deze tijd contact met ons opneemt, zodat wij kunnen proberen uw bestelling te annuleren voordat deze wordt verwerkt en/of verzonden.
Geen enkel verzoek tot annulering van uw bestelling kan in overweging worden genomen indien deze reeds is verwerkt.
Vervanging en bon (indien van toepassing)
1. Ruil uw artikel voor een andere maat / kleur.
Ruilen is alleen mogelijk voor dezelfde maat en/of kleur van hetzelfde model. Het ruilen van een ander product is ten strengste verboden. Wij raden u aan uw oorspronkelijke artikel terug te sturen voor terugbetaling en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen voor het product dat u wilt.
2. Terugbetalingsgegevens en vouchers
Voor bestellingen die worden geruild of artikelen die worden geretourneerd/omgeruild vanwege een defect van de fabrikant worden geen retourverzendkosten in rekening gebracht.
Alleen de uiteindelijk betaalde prijs (na eventuele korting) wordt terugbetaald.
Kortingscodes of vouchers kunnen niet opnieuw worden uitgegeven en worden niet terugbetaald.
Terugbetalingen (indien van toepassing)
Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat we het hebben ontvangen. Wij zullen u ook informeren over onze beslissing om uw claim goed of af te keuren.
Als je verzoek wordt goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en wordt automatisch een tegoed op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode bijgeschreven, gemiddeld binnen 5-10 dagen.
Te late of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
Als u uw terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, want er kan een vertraging optreden voordat uw terugbetaling officieel wordt geboekt.
Neem dan contact op met uw bank. Er is vaak een verwerkingstijd nodig voordat een restitutie wordt geboekt.
Als u na het uitvoeren van al deze stappen nog steeds geen terugbetaling heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via co*****@cx*********.com.
Ruilen (indien van toepassing)
Wij vervangen een artikel alleen als het defect of beschadigd is. Als u het in dit geval wilt ruilen voor hetzelfde artikel, kunt u een e-mail sturen naar co*****@cx*********.com.
Verzending
Om een product terug te sturen, moet u het per post opsturen naar het adres dat wij u per e-mail meedelen.
U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten om uw artikel te retourneren. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de retourverzendkosten van uw terugbetaling afgetrokken.
Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die nodig is om uw omgeruilde product te ontvangen variëren.
Als u een artikel met een waarde van meer dan 75€ verzendt, moet u overwegen een bezorgdienst te gebruiken waarmee u de zending kunt volgen of een bezorgingsverzekering kunt afsluiten. Wij garanderen niet dat wij het door u geretourneerde artikel zullen ontvangen.